Поради педагогів-гуманістів

Психолого-педагогічні спостереження американського вченого Дороті Нольте

  1. Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони вчаться насильства.
  2. Якщо діти живуть в умовах постійної критики, вони вчаться засуджувати.
  3. Якщо дитину постійно висміювати, вона вчиться зневажати себе.
  4. Якщо дітей постійно соромлять, вони вчаться почувати постійну провину.
  5. Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони вчаться терпимості.
  6. Якщо дітей підтримують, вони вчаться впевненості в собі.
  7. Якщо дітей хвалять, вони вчаться самоповаги.
  8. Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони вчаться бути справедливими.
  9. Якщо діти живуть у безпеці, вони вчаться довіряти.
  10. Якщо діти живуть з визнанням, вони вчаться дружелюбності, вони вчаться знаходити любов на землі.

Золоті правила англійського педагога В. Локсона

  1. Якщо дитина не хоче чогось робити – не примушуйте її. Залишіть завдання і поверніться до нього, коли в дитини з’явиться відповідний настрій, визріє інтерес.
  2. Завжди пристосовуйтеся до потреб та інтересів дитини.
  3. Частіше хваліть та підбадьорюйте дитину, навіть якщо в неї щось не виходить.
  4. Не поспішайте робити висновки. Дитина може довго не виявляти помітних ознак прогресу, а потім стрімко просунутися вперед.
  5. Не порівнюйте дитину з іншими. Діти всі різні, якби це було не так, світ би став нецікавим.
  6. Не виявляйте негативізму, якщо в дитини якесь уміння виробляється не тоді, коли ви на це чекаєте.
  7. не намагайтеся переключити дитину на іншу діяльність, навіть якщо вважаєте, що вона виконує її надто довго; дитина сама знає, коли їй треба зупинитись.
  8. Вашим супутником має бути допитливість дітей, а міркою – ставлення дитини до вихователя.

Поради Террі Мелоу, автора книги «Монтессорі і ваша дитина»

  1. Ніколи не підганяйте і не підштовхуйте дитину. (Ритм її життя відрізняється від вашого, темп повільніший).
  2. Дитині потрібна свобода для здобуття власного досвіду
  3. Дитина вчиться лише на власному досвіді.
  4. Не припиняйте раптово будь-яку діяльність дитини.
  5. Ні за яких обставин не принижуйте дитину – це невизнання її як особистості.
  6. Не пропустіть той час, коли вона природно й найлегшим шляхом може здобути знання, уміння, навички.
  7. Дитині необхідний постійний контакт з ровесниками
  8. Постійна підтримка і розуміння з боку дорослих потрібні кожній дитині – це шанс на успіх.
Кiлькiсть переглядiв: 752